Hur svårt kan det va?

När är det man ska lära sig att man duger och är duktig som man är....Ibland kan man faktiskt bli trött på sig själv. Vi hade fått i uppgift i skolan att skriva ett arbete som vi sedan skulle redovisa inför klassen. Genast när jag fick veta om denna uppgift blev jag nervös över att JAG skulle få stå där framme och hålla föredrag för klassen.....Hur ska jag kunna leverera något bra, tänk om dem hör att jag är nervös osv.

Men varför känner man så här och varför tror man att ALLA andra är så mycket bättre?
 
Så idag kom domedagen då jag skulle gå upp och hålla föredraget. Hela helgen malde det i huvudet på mig hur jag nu skulle klara av detta stora problem som egentligen inte är så stort. Men jag kan ju inte hoppa av en utbildning pga detta, det går ju faktiskt inte om man ska bli karriärskvinna *ler*. Så det var bara att ta tjuren vid hornen och hoppas på att det går bra.....Och det gick ju hur bra som helst. Tänk att man kan vara så nojig över något som inte är något egentligen.
Tror alla känner igen sig på ett eller annat sätt och alla har olika lätt och svårt för saker.....
Men vem ska tro på en om man inte själv gör det.... Hoppas verkligen att alla börjar tro lite mer på sig själva för vad kul livet blir då....

Lev livet

Kommentarer
Postat av: Hanna

Sara! du e helt grym på o redovisa..! du e lätt o lyssna på o man VILL lyssna på dig. Du har förmågan att fånga lyssnarna =) O att du skämtar o e glad e liksom pricken över i som det heter! Tro på dig själv =) Puss

2008-04-21 @ 22:43:59
URL: http://denrosabubblan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0