Knasig vecka

Senarie 1

Ja, det har minst sagt varit en konstig vecka.... I torsdags vad jag och min sambo Mr T en sväng på Mc Donald i Falkenberg för vi hade varit i Helsingborg och var på väg hem. När vi hade ätit klart så gick Mr T och slängde skräpet och jag påbörjade gå mot bilen med min dricka och bröd som man får med salladen ( lite snacks i bilen är ju aldrig fel) Men snurrig som jag var så hade jag glömt att ta mitt kontokort och körkort som låg på brickan....Så det var ju bara att ställa sig där och börja rota i skräpet , det var nog det vidrigaste jag gjort på länge...... Jag hittade mitt körkort men hittade aldrig mitt kontokort, till slut gav jag upp och ringde till min bank och spärrade kortet istället.


Senarie 2

Hämtade upp mina sköna vänner Carro och Martina för att åka ut till det lilla samhället Åsaka och spela fotbollsmatch ( jag får ju inte vara med pga dåliga trampdynor, ska gjuta fotsulor om några veckor) Vi satt och pratade på som vanligt i bilen och helt plötsligt kommer en polisman fram bakom en buske och stoppar oss....... Fröken Sara hade ju kört för fort, AJA BAJA sa konstapel polisman..... Så nu har jag fått min första fortkörningsbot på 1500.-
Jag hade kört 13 kilometer för fort på en 70 väg. Farbror polisman var trevlig som tur var och min vän Carro tyckte nog det var intressant för hon kom på tusen frågor som hon ställde till honom, så till slut fick jag ju berätta  att vi inte var så vana att komma i kontroll..... Men slutet gott ändå för på något sätt måste man ju sponsra vägverket..... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0