2 dagar kvar till tenta..

Här sitter jag i lägenheten med högar av böcker runt mig och jag vet inte vart jag ska börja.....Vi går en så konstig kurs nu ( Hälsopromotion med inriktning mot livsstil & levnadsvanor ) , eller själva kursen är väl inte så konstig men upplägget är det ingen som har tänkt på...Lärarna verkar inte samarbeta och kommer till lektion utan att läst bok medan vi ska ska kunna allt utantill under en helg....Ja lärare är nog ett eget släkte tror jag...hihi. ( min bästa kompis är lärare )
Men vi får väl se hur det kommer vara upplagt på fredag... om inte annat så får man väl göra om tentan, det är inte mer med det....
Här kommer ett urval av vad vi läser:

  • Om kroppen och dess funktion....syretransportkedjan, hur skelettet är uppbyggd, hur ser dina celler ut egentligen =) Blodcirkulationen.....
  • Fysisk aktivitet.....hur det påverkar kroppen, förklara lågintensivträning osv.....
  • Vad händer när vi stressar......förklara olika stress - aggressivitetsstress och uppgivenhetsstress......

Så detta sitter jag och läser om just nu.....Det är väldigt stora områden så det är svårt att veta hur långt man ska gräva....

 Ha det gott......kramar pluggisen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0