Händelserik dag....

Idag vaknade jag av att klockan ringde halv 6 och då var det dax att gå upp...Trögt och sömnigt var det. På programmet var BODYSTEP utbildning ( LES MILLS egna utformning av så kallad Step up men mycket roligare ) som började klockan 8 nere i Örgryte/Göteborg. Denna utbildning kommer vara under hela helgen och har vi tur så åker jag hem på sön kväll med ett godkänt material...
Vi är 9st tjejer som är på utbildningen från olika delar av landet och alla tror jag hade jättekul idag. Vi har fått i läxa tills imorgon att lära in oss av sin låt + koregrafi som vi sedan kommer framföra, instruera för varandra. Så ikväll blir det nötning av koregrafin, har en stor godispåse bredvid mig som stöd...*skratt*


 

Eftersom jag bor i Trollhättan så fick jag ta bilen ner och hem. På vägen hem åkte jag bakom en bil som tappade fattningen och körde av vägen. Hon voltade med bilen och hamnade på taket ute på en äng bredvid vägen. Vilken otrolig konstig känsla det var att se ngn bara körde av så där. Så jag stannade och fick fram min mobil och ringde larmcentralen....jag tror jag var lite snurrig för när jag skulle slå numret till larmcentralen så började jag slå vårat riktnummer. Vet ej vad jag tänkte på men i en alldeles ny situation så kanske man inte tänker så klart. Kvinnan kom ut själv ur bilen till slut och en helikopter åkte precis förbi utan att hunnit fått alarmet så dom kom ner och tog hand om henne...Det var bra timing. Det var en herre som hann stanna innan mig och som sprang först fram till bilen och hjälpte kvinnan så vi var ett bra team tydligen, jag ringde och han kolla läget.
Hoppas verkligen att hon kommer må bra snart. Själv var jag nog lite chockad när jag åkte därifrån för när jag ringde min kära mor för att prata ut kom tårarna som en fors..... Har väldigt lätt för att gråta och i sådan här situation där jag tyckte så synd om kvinnan och har aldrig sett en olycka förrut så bara det sprack och tårarna bara forsa....Tur att man har en mamma som förstår då.....( Tack mamma )

Snälla kör försiktigt allihopa....

Nä slutsnackat här, nu måste jag lära mig koregrafin tills imorgon....Här ska rockas....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0