Farbror Polis stoppade mig....

Den här världen som vi lever i är väldigt konstig. Överallt händer det hemska saker och människor hamnar snett och begår stora brott... Ja, just nu händer det otroligt mycket hemskheter. I denna värld lever även jag som inte brukar vara så brottslig av mig utan är nog väldigt fredlig människa som inte vill ngn ont. Men tyvärr tyckte inte farbror polisen detta idag. Just idag när jag ska cykla hem från jobbet så passerar vi en gata som är enkelriktad. Denna gatan brukar vi cykla på fast mot fel håll ( det handlar om ca 30 meter ).  Så idag kom en polisbil fram till mig och frågade om jag ville ha böter osv. Han frågade ju även när jag var född för att kunna se hur gammal jag var. Lite maktgalen tror jag han var....
Ja, det är väl klart att jag förstår att man inte ska cykla så men ibland gör man lite småfel, men man tittar alltid extra noga så ingen bil kommer. Tänk om denna machopolis istället skulle vevat ner rutan och sagt att det är väldigt dumt att cykla mot enkelriktat och det är ju för din egen säkerhet, inte börja babbla om böter hit och böter dit.. Vad mycket gladare jag skulle blivit då för då skulle jag tro att han ville vara polis av en god andledning.....

Lilla polis, jag tycker du ska pussa lite mer på din fru så blir du nog en gladare polis sedan !!!!

 bilden är lånad av www.mcarlzon.se

Kommentarer
Postat av: Anders

Fick du någon böter då, lagbrytare där!!! =)

Min polissambo kommer bli hur snäll som helst med tanke på vad fruktansvärt mycket pussar hon får av mig =)

2009-08-18 @ 21:47:12
URL: http://www.metrobloggen.se/anderssvensson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0