Sammanfattning av helgen

Jag har haft en otroligt bra helg vilket innefattar en stor säck med ledighet. Ni som känner mig vet att det inte alltid är så då jag kan både ha jobb och plugg inplanerat dessa dagar. Men inte denna gången..... I fredags var det dax igen för Afterwork med Swedbankgänget. Det kan låta urtrist då jag jobbar på en bank men så är inte fallet utan tvärtom. Vi har sjukt kul ihop och det bästa är att nästa alla hänger med så fort vi ska göra ngt roligt utanför jobbet vilket stärker oss som jobbkamrater. Så i fredags gick vi till Plantagen i Vänersborg och lyssnade på lokalbandet Wedgie.....
Vänersborgsbandet Wedgie bjöd på rock- och schlagerallsång i Plantaget i går kväll. Bild från ttela
I lördags var det inplanerat Endurotävlingen Oxjakten i Mariestad så klockan 06.00 ringde klockan. Jag kan inte påstå att jag var helt vaken vid den tidpunkten men efter en bilresa till Mariestad vaknade man till. ( Sov hela vägen då sambon körde, kul sällskap jag är...) När klockan var strax efter 9 startade min sambo i tävlingen och han skulle då ta sig igenom 4,8 mil, 1,6 mil per varv, i jobbigt terräng med crossen. Det var en sliten men glad sambo som kom i mål med en stor svullen hand efter han ramlat redan på första varvet. Men envis som han är så tog han sig igenom tävlingen med bravur..... Som Crossfru & coach fick jag även rycka in som transportförare då han hade skadat handen. Så på vägen hem fick jag min första lektion i att köra med kärra och frågar ni mig så gick det grymt. Klarade till och med av att backa med kärran....Tänk, en fruga som jag kan man verkligen ha till allt...*skratt* Som husmor hittade jag även kantareller som jag tog med hem.. Vem vet, nästa år kanske jag oxå är med i tävlingen. ......

Idag, söndag är det vila som är inplanerat på programmet. Jag tror det blir en fika eller ngt i eftermiddag med vänner. Skön dag eller hur?

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0