Måndag 7 Nov

Ny vecka med nya mål....
Varje vecka tänker jag att just den här veckan kommer jag hinna med såååå mycket. Jag planerar in saker så att jag knappt kan stänga igen min kalender och oftast är det småsaker som inte tar så jättelång tid men om man varje dag har 20 småsaker som ska genomföras så blir det lätt så att tiden inte räcker till. Dessutom ska man försöka hinna träffa så många som möjligt och gärna vara med på allt....Herregud hur ska mitt liv vara då jag får ungar oxå????
Listorna känns ibland som dom bara växer och växer fast att jag försöker röja upp i mitt liv och strukturera det bättre. Är det någon som känner likadant?
Men jag tror att vissa perioder i sitt liv är man segare än andra för nu tycker jag egentligen inte att jag har så mycket på programmet men ändå så har jag aldrig tid med ngt. Min teori är att jag lugnar då ner mitt tempo och tar igen mig från tiden då jag hade 100 bollar i luften samtidigt, dessutom försöker man ta tag i dessa bollar som man har skjutit framför sig under den perioden man hade som mest att göra. Dessa bollar brukar vara tunga för att man har haft dom så länge som "måstebolllar" och dessa har tagit mycket energi pga att man har skjutit dom framför sig eftersom tiden inte funnits.
Så idag ska jag försöka ta tag i någon av dessa tunga bollar och pricka av, en av dom är att vi ska dekorera pepparkakshus ikväll med våra kusinbarn och egentligen har jag många saker jag behöver göra idag men lägger det åt sidan ikväll och ska mysa med nära och kära.
Som ni ser så behöver det inte alltid vara inom karriärsområdet som tynger utan bara vanliga saker som man gärna vill vara med på men inte alltid har tid med. Vi har pratat länge om att boka in julpyssel men som vanligt står vi med almenackor fullproppade och undrar hur man ska få till det. Nu tar vi tag i det.....

Ha en bra dag...

 Så här såg det ut förra året... =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0