Söndag 13 Dec

Se på vår tröskel står, vitklädd med ljus i hår....Sankta lucia, sankta lucia..

Kära luciadagen och än har jag inte sett en enda lucia, varken på tv/dator eller i verklighet. Men får kika på SVT 1 ikväll klockan 18,15 för då visar dom luciatåget.
Innan dess har jag mycket att göra för ikväll ska jag köra Bodystep ( Les Mills egna Step up med inspiration av det atletiska slaget ) Dessutom ska jag ta fram filmkameran oh filma hela passet för att sedan skicka in för bedömning. Det gör mig nervös för i höst har jag haft mycket att göra så Bodysteppen har fått lida. Jag tror att många känner igen sig och ibland måste man skjuta fram saker för att få ihop vardagen. Så nu är mitt mål att ha Steppen som prio 1 framöver. Vi har fått en ny koregrafi som har release på tisdag så idag är det sista gången som vi kör med den koregrafin vi har nu...
Passet är en timme långt men hela dagen går åt att lyssna på låtarna och komma ihåg stegen. Det är en härlig men ändå jobbig procedur för det är så lätt att man får in negativa tankar att man inte ska klara det och så får man inte tänka. Det är bra att kliva ur sin bekväma ruta ibland och gå på djupt vatten för man klarar det alltid. Det får en att växa som person. Jag lovar... Oftast när jag har sådana här dagar så kan jag inte förstå hur jag kunde vara så nervös innan för efter känns det alltid så bra...

Håll tummarna för mig...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0