Tisdag 6 Okt

Hejsan.
Nu är jag verkligen trött på att alltid vara TRÖTT. Man vaknar trött varje morgon. Kroppen vill bara ligga kvar och det blir knappt bättre under dagen. Jag saknar energi.... Men nu är jag trött på detta så jag har sagt till mig själv på skarpen att jag ska skärpa mig. Tror ni att det funkar? Jag hoppas på detta. Men för att lyckas måste jag nog göra ändringar i mitt liv.
* Rensa i min kalender. Jag har på tok för många projekt i mitt liv. Måste förstå att jag inte kan vara med överallt även om jag tycker mycket är roligt.
* Gå upp på morgonen. Varje morgon snozzar jag på min mobil x antal ggr vilket gör att jag är tröttare ju längre jag ligger i sängen. Upp och hoppa för jag har ju ändå inget val - upp ska jag ju förr eller senare.
* Tänk på mig själv. Prioritera MIG. Jag måste börja välja mig själv före alla andra. Det kan vara bara en liten sak som att gå och sola solarium. Den lilla tiden alldeles ensam och lite fejkat solljus gör susen för både kropp och själ.
* Fortsätta laga bra mat. Under sommaren slarvade jag mycket med matlådorna och det blev köpemat nästan varje dag. Men nu i höst har jag varit redig att äta hemlagat och man mår otroligt mycket bättre. Så keep going...
Om jag kan omstrukturera dessa punkter tror jag faktiskt på att jag skulle må lite bättre och framförallt få energin tillbaka. Skulle även vilja åka bort på SPA ngn helg för att få koppla bort vardagen en stund. Det får jag nog kolla upp......

Kommentarer
Postat av: linda

NEEEEEJ!!!! Inte sola solarium!! Skitdåligt!!! Gör något annat =)

2009-10-06 @ 21:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0