Superjobbigt utan internet

Tänk att man är en sådan vanemänniska att så fort man inte har sina tekniska saker bredvid sig så rasar delar av ens liv. Under en veckas tid har jag och min sambo inte haft ngt bredband då vi ska byta till mobilt bredband men från tanke till handling kan det ta lång tid. Vi har stängt av vårat gamla bredband och vi har äntligen beställt det mobila men eftersom det tar ngr dagar att få vårat nya måste vi leva utan internet. Jag vet att det låter löjligt men vi saknar vårat internet. Framförallt saknar jag det pga att mina kurser jag läser är via databaser så är liksom tvungen att ha internet för att få information om uppgifter och läsanvisningar. Dessutom kan jag ju inte blogga när jag vill och det är ju oxå en del av mitt liv just nu..... Har vi tur får vi vårat bredband idag annars får vi så snällt vänta tills nästa vecka. Just nu sitter jag på skolans datorer och plinkar. Tack gode gud att man bor så nära sin skola...
Vad händer annars i mitt liv...Jo, nu börjar skolan dra igång ordentligt. Jag vet inte vart jag ska börja och fattar knappt någonting men det är sådant som hör till i början av en kurs. En av kurserna jag läser är Aktie & värdepapperkunskap där jag har fått olika arbetsuppgifter. Ett arbete jag ska göra är att beskriva ett börsföretag och bedöma aktien utifrån förekommande analyser och kommentarer på marknaden. Först och främst måste säga att jag kan INGET i detta område så det ska bli en utmaning att försöka mig på detta. För att tycka detta ska bli så kul som möjligt har jag valt H&M som företag eftersom jag är otroligt modeintresserad och det är ett ledande företag inom detta område. Man får möjligheten välja sitt egna område och då är det smart att välja ngt område som intresserar en..... Jag hoppas detta arbete kommer gå lysande.

  +  H&M= Skolarbete


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0