Söndag 19 dec


4:e Advent och 5 dagar kvar till JULAFTON. Jag är som ett litet barn som räknar ner.
Helgen är snart över och jag har tillbringat den i Skövde tillsammans med min syster. Har nämligen jobbat som servitris på restaurangen som syrran jobbar på. Det var julbord till fullo både fredag och lördag.
Är utbildad servitris men har ju på senare år blivit en kontorsråtta. I helgen förstod jag varför jag bytte jobb. Jobba inom restaurang är superkul men slitsamt. Mina fötter var bortdomnade, håret luktade julmat och svetten flöda då man sprang fram och tillbaka mellan alla bord.
En stor eloge till alla som orkar jobba heltid i denna bransch, för min del räcker det att gästspela ibland. Om jag skötte mina kort som servitris kanske jag får komma tillbaka och jobba med syrran och hennes kollegor. Ett gott gäng som har tagit hand om mig. Fick tom en julklapp av chefen, tack Claes.

Trevlig advent!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0