Vilken kväll

Hej,
Sätt dig tillbaka i soffan och glöm inte av att ta med en kopp kaffe för här kommer en redovisning av gårdagens partaj i Göteborg....

Jag mötte upp mina vänner på tågstationen strax före 13.00 då tanken var att vi skulle ta tåget ner till Göteborg. Men självklart är tåget försenat och efter en kvart visar det sig att tåget är inställt och buss inväntas. Vi börjar diskutera om vi ska ta bilen istället men bestämmer oss för att vänta på bussen. Vi har ju redan köpt biljetter......

Efter ytterligare en kvart har inte bussen kommit och vi får så smått lite panik över tidsbristen till showen. Då bestämmer vi oss för att ta bilen ner. Men innan vi får tag i bilar och strukturerat upp den resan tar det ytterligare ngr minuter. TIll slut startar vi resan ca 13.40 och med gasen i bott kör vi mot Göteborg. Det blev jag och Hanna som fick vara chaufförer. Min bil ankommer runt kvart i tre men bil nr 2 kör FEL....Det är inte sant. (kan tillägga att det var en man som körde bil nr 2 på resan ner) Med andan i halsen stiger vi in på Robert Gustavsson precis när showen börjar.....Nu kan vi andas ut

Showen varade i ca 2 timmar. Tyvärr blev jag besviken. Visst det var några bra delar men alldeles för mycket sång och dans. Efter showen begav vi oss vidare till Hard Rock och åt lite mat. Mätta och belåtna blev det raka spåret hem till Martina för partaj. Nu var siktet utgång. Min partajdricka blev vatten. En farlig dryck...

Efter några timmars förfest i en tajt lägenhet åkte vi in till Avenyn. Klockan är nu 01.00 och det var dax att komma in på ngt bra uteställe. Med ett stort flyt kom vi in på PUSH. Nu var det dansklackarna på och i drygt 2 timmar stod vi på dansgolvet. Jag var i en helt annan värd....Dansdrottning!!!!!! Har nog aldrig dansat så mycket någonsin, dessutom helt nykter. Varje låt dom spelade var bara så bra, inte ofta man känner så när man går ut.

Runt 03.30 om jag inte minns fel var det dax att avrunda kvällen och åka hem. Vi hade ju minst en timma hem i bil. Men jag skulle nog kunnat stå kvar en halvtimme till på dansgolvet..... Utanför bestämmer vi oss för att gå tillbaka och hämta bilen, kanske skulle varit en bättre idé att ta taxi då det var en bit och snön vräkte ner. Men tappra som vi var så gick vi....haha, mitt påhitt som vanligt. Som tur var så hittade vi en MAX-restaurang efter halva vägen. Nu har tiden sprungit iväg och är nu runt 04.00.

Hitills har vi haft en underbar kväll men jag har ju inte tagit några kort. Så fram med kameran inne på Max. Bättre 3 än inga alls. Ni får njuta av mig och Erik. Kom ihåg att klockan är 04.00 på morgonen. Än så länge är vi heta.
Efter några hamburgare är det dax att göra ett sista försök att komma till bilen. Vi finner den efter ca 10 min. Våra älskade bilar....

Nu är  det bara bilresan hem. Självklart kör bil nr 2 fel igen. Men ärligt....Jag hittar ju. Snön vräkte ner och vägen var täckt med snö. Siktet mot trollhättan och man längtade mer och mer till sängen. Resan gick bra och jag lägger mig och hinner somna strax innnan klockan slår 06.00. Tack mina vänner för en grym kväll.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0