Vårens mode - 2012

Det är alltid lika spännande att se vilka trender som är på ingång. Vi har ett brett utbud i vår vilket skapar många härliga stilar. Såhär har jag samanfattat vissa av trenderna:

Pastellfärger
Detta är vårens största modetrend. Färger som Mintgrön, ljusblå, citrongul, puderrosa och syrénlila står i centrum. Det är mycket sött och romantiskt. Mycket av modet är även 50-talsinspirerat.

Mitt bästa tips: Ett pastellfärgat nagellack kommer defenitivt hotta upp din outfit.

Nagellack , Haymarket Nail Polish , Nails Inc - NELLY.COM Bild: Nelly

Mönster
Kors och tvärs, djurinspirerat eller zick zack. Ju mer som händer i tyger desto bättre. Det kan bli spännande plagg som piffar upp vårens mode.

Mitt bästa tips: En härligt mönstrad topp, gärna lite oversize istoppad i en tajt pennkjol

Tiger of Sweden Torri Topp Print på Bubbleroom.seBild: Bubbleroom

Sportigt
Sportmodet såg vi i vinter och det är en trend som håller i sig även i vår. Kepsen åker fram, ett par snygga sneakers till klänningen  .

Mitt bästa tips:
Dunväst -matchas ihop en grovstickad tröja och ett par slitna jeans.

Jackor , W Nuptse To Vest , The North Face - NELLY.COM Bild: Nelly

Jeans
Låt oss aldrig släppa jeanstrenden. Just nu är det alla varianter på jeansplagg - jeansen kan vara smala eller vida, höga i midjan eller låga, shorts som kort eller lång modell,skjorta med och utan armar. Helt underbart!!!

Mitt bästa tips: Dags att bära upp favoritjeansen. Spelar ingen roll om det är vardag eller fest.
Bild: BikBok


Kommentarer
Postat av: sara

sv: visst var det. :)

2012-02-10 @ 17:10:35
URL: http://roblessara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0