Hallo Kaj......Hallo Bojje....

Vilken underbar helg vi har haft. Man kan inte önska sig bättre väder.... Solen gastade över havet där vi gled fram i våra kajaker. Vi utgick ifrån Grebbestad och paddlade ut till en av öarna som ligger utanför, med 8 kajaker i följe gled vi fram på det glasklara vattnet.....

Väl framme vid ön reste vi ett tält där vissa av oss skulle sova, resterande av kompisgänget sov faktiskt under bar himmel. Det var första gången jag gjorde det och gud vilken underbar känsla att ligga ett helt gäng och titta på stjärnorna innan man somnade. ( såg faktiskt några stjärnfall oxå )

Ett extra tack till våran vän Mikael Forsberg som jobbar på kajakcentret.... Han fixade tält och orienterade oss ut till ön. Framför allt lärde han oss lite teknik som var bra att kunna när vi paddlade...

Lovely Life....

Scoutläger med en o annan vinflaska

I helgen bär det av på äventyr med hela kompiskompaniet, vi är 16 stycken som ska ut och paddla kajak. Snacka om att det kommer vara kaotiskt när vi ska plaska runt i vattnet.... En härlig syn. På kvällen ska vi stiga i land på någon av öarna för att sedan tillbringa natten i tält. Hoppas verkligen att det kommer vara fint väder så man kan sola o bada.

Håll tummarna

Du efterlängtade sol, snälla stanna en liten stund till.....

H&M katalogen i brevlådan

Fick precis hem H&M katalogen idag som jag ska njuta av..... Hoppas det finns mycket skoj att inhandla denna gång.

Vett och Etikett

Just nu sitter jag och kollar på klänningar för skulle behöva hitta en snygg outfit till dopet som är om ca 2 veckor. Jag har ju blivit gudmor till en liten Axelia och självklart måste man ju vara fin på hennes dag.... Men jag har lite frågetecken gällande dopetikett...Får man ha svart på sig och får man vara bar om axlarna? Hittade en jättesnygg klänning på www.asos.com men vet ej om den passar på ett dop. Får fråga min söta mamma, hon brukar ha koll på sådant, Oftast finns det sådana regler men att dem inte följs nuförtiden....  Måste kolla upp detta.

ASOS Chiffon Floral Print Dress

Fynd på Tradera

Vintage väska i äkta läder Väska.....................115 kr

Musse t-shirt vintage retro äkta 80-tal!Tshirt....................51 kr

kjol, retro, vintage, prickig, pinup              Kjol..............................31 kr

Hoppade snabbt in på www.tradera.com för att titta om det fanns några snygga kläder som auktionerades ut och titta vad jag fann, en hel outfit på mindre än 10 minuter. Man hittar mer än vad man tror, finns små guldkorn bland alla annonser..... Jag har aldrig lagt något bud, känner att jag inte är riktigt insatt i hur man gör men ska absolut lära mig detta både för att köpa och kanske sälja saker i framtiden.

Shoppa smart

Pink

Olympus µ[mju:] 840 Digital
Letar efter en kamera som jag ska köpa... Skulle vilja ha ungefär denna modellen som inte kostar för mycket och framförallt  är rosa, hur snyggt är det inte....Passar mig perfekt om jag tänker efter. Så måste ta mig i kragen och köpa en... Liten och bra att man kan ta med sig den överallt... Farligt vapen på en förfest =)

Sportlife

WWW.SPORTLIFE.SE

Jag jobbar extra på Sportlife Trollhättan som är ett träningscenter. Där instruerar jag i BodyJam , ett dansinspirerat träningspass. Tyvärr har jag haft oturen med mina fötter och dess trampdynor så har varit sjukskriven ett bra tag, väldigt tråkigt.   För ett tag sedan tog vi kort på alla instuktörer som jobbar på stället.Dessa kommer sedan att sättas upp i anläggningen för att våra kunder ska kunna se hur vi ser ut och känna igen oss.  Här kommer mitt kort....

Utflykt till Hjo

I går stack jag till det söta lilla samhället Hjo där min syster bor och hälsade på henne.... Den staden är så himla mysig,  har verkligen allt i den "¨hålan"..... mysiga torg och gator, glassbarer, en himla massa interiörbutiker, härliga restauranger av alla dess slag. Ja, allt man kan önska sig faktiskt....
Så det blev en härlig tjejkväll med pizza och Djävulen bär prada -filmen... Underbart att få umgås med min syster, blir tyvärr inte så många av dessa kvällar pga att vi bor i var sin stad så man njuter extra mycket när det väl blir av.

Innan jag åkte hem var jag ju tvungen att stanna till vid butiken Hem&hobby som är en interiörbutik  och mycket omtalad pga av sina otroligt billiga priser. Ok , det finns en hel del saker som inte faller mig i smaken men bortom det så fanns det massvis som jag ville köpa. Hittade lite krukor och plastblommor som orkide och rosor som fick följa med. Sedan hittade jag också kollegieblock för otroliga 8 kronor styck som kommer perfekt till användning nu när skolan snart börjar igen. Så det var verkligen värt ett besök....

www.hemohobby.se

Så snyggt

Handdukar från Lexington...Så eleganta och fina. Hur kan man motstå dessa ?

Princess

Vilka underbar mugg att mysa med hemma, fylld med nybryggt kaffe och en smarrig smörgås till.....

Bästa videofilmen på länge

Vilken underbar film detta är....Alla skulle verkligen se den. Man blir så glad och upprymd i hela kroppen.... Coolaste skådespelaren var ju Miss Penny som spelade av Amanda Bynes. Riktigt snygg frisyr dessutom....Tack för att det inte är sådant mode nu.

Tänk att få leva i en musikal, allt måste ju vara helt sagolikt..... Folk sjunger och dansar.... En vacker dag kanske det kan bli så eller....... =)

I LOVE IT ....

TeaTime....please

Kusmi Tea    Kusmi Tea   Kusmi tea Te

Underbart gott the.... Personligen har jag en svart burk som innehåller vanligt svart the utan smaksättning. JÄTTEGOTT. Framförallt är det snygga burkar som pryder köket så fint....

Om man ändå vore händig...

blommiga verktyg

Visst är dessa verktyg snygga....Så sött att få lite girly stil över dem.. finns på www.countrystyle.se