Vett och Etikett

Just nu sitter jag och kollar på klänningar för skulle behöva hitta en snygg outfit till dopet som är om ca 2 veckor. Jag har ju blivit gudmor till en liten Axelia och självklart måste man ju vara fin på hennes dag.... Men jag har lite frågetecken gällande dopetikett...Får man ha svart på sig och får man vara bar om axlarna? Hittade en jättesnygg klänning på www.asos.com men vet ej om den passar på ett dop. Får fråga min söta mamma, hon brukar ha koll på sådant, Oftast finns det sådana regler men att dem inte följs nuförtiden....  Måste kolla upp detta.

ASOS Chiffon Floral Print Dress

Kommentarer
Postat av: Hanna

tycker definitivt att den klännigen funkar =) hade vart sjukt snygg på dig

2008-07-16 @ 10:12:36
URL: http://denrosabubblan.blogg.se/
Postat av: johanna almkvist

jag tycker allt att det funkar. Petra var ju bar om axlarna på ludwigs dop och klädd i vitt så för oss e det allt ok

2008-07-16 @ 12:52:37
Postat av: Catrine

Hej tjejen!

Brukar kolla in din blogg men är dålig på att kommentera, skäms på mig!

Jag tycker att du kan ha både svart och bara axlar. Tror det är mer på bröllop som folk är hårda på sånt.

Ha det super!

2008-07-17 @ 19:46:05
Postat av: Anonym

Klädsel

"Klädseln till dop är finare än vardag. Den får gärna vara diskret, men inte alltför mörk, detta är en ljus högtid", skriver Magdalena Ribbing i Nya Stora Etikettboken (Bokförlaget DN). "Vid ett kyrkdop har kvinnor dräkt eller klänning, helst inte svart, inte urringad eller ärmlös, inte alltför kort, inte utpräglat festglittrig. Byxdress går bra om den inte är aftonbetonad. Barbent ska man egentligen inte vara i kyrkan. Hatt har de kvinnor som vill ha det, men bara till ett stort traditionellt dop och i så fall även handledskorta tunna handskar.

Män har till ett stort dop mörk kostym och vit skjorta, till ett mindre dop kavaj eller fin blazer och uddabyxor, vit skjorta", avslutar Magdalena Ribbing.

2008-07-18 @ 20:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0