Bokstund....

  Utdraget från boken:
Jag skulle vara med i delfinalen i Karlskrona på lördagen. Liam skulle lämnas hos Jonas på tisdagen och på måndagskvällen stod jag och packade medans Liam sov.
  Brann det någonstans? En granne kom och knackade på min dörr:
      - Känner du också att det luktar rök?
Det var eldsvåda i butiken som ligger i bottenvåningen. Brandkåren kom direkt och jag väckte Liam så han skulle få se brandbilarna på gatan och brandmännen när de släckte. Allt var över på några minuter, helt utan dramatik.
Då ringde Expressen.
  -Brinner det hos dig?

När detta hände bodde jag och min sambo i samma hus så när jag igår låg i min säng och läste sista delen av boken började jag känna igen mig. Jag var ju med när detta hände och kommer ihåg att vi låg i sängen men gick upp av någon anledning, tror vi såg ljuset av brandkårens ljus. När vi sedan tände upp i lägenheten såg vi att lägenheten hade börjat fyllas med rök. Vi bodde på tredje våningen så ju längre ner vi kom i trappuppgången, ju mer rök hade lägenheterna. Som Jessica skrev så var det över på ngr minuter men röken satt kvar i ngr dagar.
Dagen efter var det löpsedlar ang. branden pga att Jessica bodde i samma hus. Det stod "Jessicas framträdande hotat! Scenkläderna nära brinna upp"
Min kompis som då bodde i Stockholm ringde förtvivlat hem och trodde att ngt allvarligt hade hänt för hon hade sett löpsedlarna och visste ju att vi bodde i samma hus..... På ett sätt var det ju bra att bo i samma hus som en kändis för ens vänner blir ju informerade om det händer ngt i området....*Skratt*

Nu har jag läst klart boken och rekommenderar den. Lättläst och otroligt hemsk.

.


Kommentarer
Postat av: Mimma

ja, det gör jag =)

2009-07-10 @ 10:52:05
URL: http://meandcharlie.blogg.se/
Postat av: H A N N A | [ e s t h . b l o g g .s e ]

tack! :D

kram, http://esth.blogg.se

2009-07-10 @ 12:41:54
URL: http://esth.blogg.se/
Postat av: SOFIA

Dagens fråga: pannkakor, våfflor eller american ? ;)

2009-07-10 @ 13:21:55
URL: http://fiiab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0