Gröna fingrar ?

Jag grejar för fullt här hemma och det blir hur bra som helst. Jag har målat krukor med filmjölk så dom ska bli vita och fina. Varför bara en kruka i vit och inte alla på bilden beror på att det tar ngr dagar innan det vita kommer fram på krukan så den som redan är vit gjorde jag för längesedan medan de två andra har jag målat idag så dom blir vita om ngr dagar. Billigt och bra sätt att måla med filmjölk. Sedan har jag även planterat kryddväxter i dessa fina krukor. Som en extra detalj har jag varit och köpt fina skyltar som berättar vad jag odlar. Gräslöken och citronmelissen ( lilla bilden ) hämtade jag från mammas och pappas land medans persiljan köpte jag på Blomterhallen i Trollhättan. Kryddorna kommer jag ha inne i lägenheten till en början om det går annars får jag flytta ut dem på balkongen. Är tyvärr inte så duktig på att hålla växter vid liv men skam den som ger sig....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0