Onsdag 6 jan

Hello !!
En röd dag mitt i veckan. Japp, idag är det Trettondedag Jul och det menas med att det är en ledig dag för många. Men inte för mig för nu börjar allvaret. Som jag har skrivit innan så har jag tenta om en vecka och då gäller det att vara smart igen. Man kan ju inte påstå att man har överansträngt huvudets smarta delar under julledigheten, snarare tvärtom. Så nu gäller det att väcka liv i mina små skruvar där inne och komma igång med tänkandet...

Tror man på sig själv så klara man allt - min filosofi och det brukar stämma

Så idag är det plugg som gäller. Dessutom ska jag plugga in koregrafi i Bodysteppen. Innan jag blev instruktör så trodde jag att när man är instruktör så är det inte så mycket att hålla koll på. Vem som helst kan väl lära in sig en koregrafi på ngr timmar, MEN ICKE. Är man ny instruktör som jag i Bodystep så övar man natt och dag för att komma ihåg en timmes koregrafi. Ju längre man har varit instruktör desto lättare lär man sig de olika stegen och oftast kommer många steg tillbaka i senare koregrafi. Så när jag kör Bodyspump som jag har kört i 1,5 år snart så lär jag mig korefgrafin på ca 2 dagar medans Bodystepen tar ca 2 veckor.
Övning ger färdighet..

Tillbaka till hopp och skutt och pluggandet....belöningen blir middag ikväll hos svärföräldrarna, mums..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0