Jag klarade Vasaloppet

Det är en otroligt härlig känsla som infinner sig i min kropp just nu. Snart ett dygn efter målgång kan jag knappt fatta att jag klarade det. Att jag gick i mål trots alla hinder som kom framför mig på vägen..

KLockan ringde 05.00 och det var dax att stiga upp och förbereda mig till loppet. Dagarna innan var jag orolig över att min förkylning skulle stoppa mig men på morgonen kändes det ok så jag valde att starta och känna mig fram. När vi kom ner till Vasaloppsstarten var det bilkö. Min kropp började förstå att det var nu eller aldrig så nerverna vaknade till liv. Väl framme gick vi och hämtade ut mina nyvallade skidor och gick ner till starten.


Jag startade 07.15 och stakade mig fram till första backen som är ca 3 km lång. De första två km tog 30 min då eftersom vi stod i lång skidkö där alla ville upp i backen. Sedan rullade det på och första milen åkte jag och njöt av att jag fick starta. Nu hade jag chansen att klara det. Tyvärr hade jag ju klätt på mig alldeles för mycket kläder så vid Mångsbodarna blev det klädbyte. Till och med min jacka var jätteblöt att jag fick låna min systers. Här fick jag även påfyllning i energi av coach syster.



Nu var det dax att åka vidare. Jag kände mig laddad och hade nu kört 23,7 km. Det var 11 km till Risberg och jag var överlycklig att det kändes så bra. När jag sedan kom in i Depå Risberg började kroppen tycka att det var jobbigt. Det kändes som en evighet och jag började bli påmind om att jag hade varit sjuk i två veckor innan loppet. Syster proppade i mig energi samtidigt som hon funderade på om jag verkligen skulle klara detta. Jag såg nog inte så pigg ut. Men det var bara att ta sig i kragen och åka mot Evertsberg som var 12 km bort.

På den här stråckan skulle min energi komma tillbaka. Nu hade jag kört halva loppet och det skulle bli svårt att plocka av mig nu. Sakta men säkert gled jag in i Depå Evertsberg.
 



Nu har jag kommit till Oxberg. Med 28 km kvar kände jag lusten av att gå i mål. Påfyllning av mat och sedan iväg till nästa stopp.


Dom sista 28 km har jag inga kort på men kan berätta att jag var trött. Mycket trött. Jag skulle passera både Hökberg och Eldris innan målet i Mora. När jag hade 15 km kvar var det tungt, då träffade jag min syster som stoppade i mig både russin, macka, kex och drycken mer som sporrade mig fram till sista depån Eldris. När jag kom fram dit var det 9 km kvar. Med buljongdryck och nyponsoppa med bulle i magen kände jag att målgången var nära. Nu eller aldrig....



JAG KLARADE DET !!!
Det  var en mycket glad Sara som kom i mål. Tårarna rann och jag var supertrött. ÄNTLIGEN !!
Tiden blev strax över tolv timmar. Ok, ingen bästetid men jag är supernöjd...




Kommentarer
Postat av: Emma G

Grattis till Klassikern! Så roligt att du klarade det! Vill se bilderna men de verkar inte fungera.



Kram Emma

2010-03-01 @ 21:51:43
Postat av: NISSE

Grattis till att du klarade vasaloppet.Efter ett genomfört vasalopp inser man att man klarar av mer än man tror.När tröttheten smyger sig på kommer man långt med en vilja av stål.

Hälsningar.

NISSE

2010-03-02 @ 09:56:19
Postat av: Kent

Helt fantastisk tycker jag.

Grattis och grattis till nytt jobb.

Hälsa Rune från mig.

2010-03-03 @ 21:05:25
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Roligt att läsa din race report
Jag har min utmaning nästa måndag m öppet spår
Det sista på min svenska klassiker
Pirr pirr

2014-02-15 @ 22:31:03
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0