Diskutera mera....

 

Skolarbete...skolarbete och åter skolarbete. Har suttit hemma i två dygn och skrivit och analyserat en forskningsrapport som vi ska lämna in idag senast klockan 12. Ska bli såååååå skönt när detta är över. På Fredag ska vi redovisa detta iform av en poster/affisch som vi ska göra men det går ju jättefort. Ska göra klart den idag. Tyvärr har det varit lite stora diskussionen mellan mig och en annan tjej om hurvida man lägger upp och arbetar med rapporter och sånt i en grupp. Min uppfattning är att när man jobbar med grupparbeten så måste man kunna dela upp olika delar och skriva på var sitt håll och speciellt när man har kort om tid. Dessutom bor vi 20 mil ifrån varandra så någon måste ju åka en lång bit för att träffas. Det är ju så att jag bor i Trollhättan och studerar nere i Varberg som tar ca 2 timmar ner med tåg om man ej har väntetider. Varje månad lägger jag vanligtvis ca 1600,- på resekort och andra biljetter. Några av mina klasskompsar resonerar så att om jag har valt att resa ner till varberg o plugga så är det upp till mig att ta mig ner när vi har grupparbete också. Visst jag förstår att det är jag som har satt mig i fel stad och måste åka till Varberg för utbildningen inte finns ngn annanstans men ibland känns det som om det är mitt fel att jag inte kan komma en dag osv.

Det problem vi hade var att vi egentligen var tvugna att sitta igår ihop och analysera. Jag har ett möte på morgonen här i trollhättan som skulle vara klart vid lunch. Skulle jag åka vid 12 så skulle jag vara framme i Varberg runt 3 med alla byten och väntetider och är tvungen att åka igen runt 7 på kvällen för att komma hem. Så stället för att åka ner för att sitta och analysera ihop 4 timmar så gav jag förslaget att antingen sitta hemma eller att gruppen kunde komma upp till Trollhättan och vara här runt 12 och vi kör fram till kvällen... Men mina förslag var ju tydligen inte bra utan det bästa var att träffas 4 timmar i Varberg. Det slutade med att jag satt här hemma och dem i Varberg. Arbetet är nu gjort och det gick jättebra att dela upp det och hålla kontakt vi mail och telefon. Men det är ju så att alla är vi olika och man kommer alltid stöta på diskussioner om olika saker och att man inte alltid förstår den andre personen men så är det och det kommer alltid vara så. Vi löste problemet till slut och det var det som var meningen. Vi har också lärt oss att det kanske är bättre att vi jobbar med likasinnade som tänker samma som vi för det tror jag vi tjänar på i längden...Alla sätt är bra som ni vet det är bara så att alla lägger upp det olika....

Snart ska arbetet skickas in.....




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0