På hästryggen

Idag var det då dax att hoppa upp på hästryggen. Vi var sex personer som hade bokat in en härlig ridtur med islandshästar på en gård strax utanför Uddevalla. Det var med blandade känslor som gruppen kom till stallen där hästarna stod så snällt och väntade. Några hade inte ridit alls med andra var vana rytterskor. Jag red mycket när jag var liten men sedan har jag knappt klappat på en häst så för mig kändes det som att jag var 10 år igen och bara njöt av att vara bland hästarna. Jag blev tilldelad en söt mörkbrun häst som hette Bessa. EN supersnäll häst som gärna galopperade. Turen var på ca 2 timmar där vi fick lära oss att både trava, galoppera och tölta.  Tror att alla tyckte det var en kul grej, även de tre killar som var med.

Tack allihopa för en mysig utflykt!!!! http://www.skansensridklubb.se/ 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0