Kvällen före omtentan

Bild från ordning & reda

Klockan börjar närma sig sängtajm och det gäller att jag är riktigt utvilad imorgon för då ska jag sitta och skriva min omtenta. Det är en tenta i Marknadsföring I som jag har haft släpande sedan första terminen så nu är det dax att försöka klara den. Jag vet faktiskt inte hur det kommer att gå, har jag tur så klarar jag den annars får jag göra om den igen. Mitt mål i sommar var att jag skulle lära mig denna kurs och skriva den tentan med bravur men tyvärr har jag inte hunnit titta i boken förrän 2 veckor sedan. Mitt sommarlov har varit fulltsmockat med jobb då jag jobbat mer än heltid så när jag väl var ledig så ville jag vila ut. Så ni förstår att min planering inte blev så bra men nu har jag tentan imorgon och jag ska försöka mig på den. Klarar jag den så är det jättebra annars får jag ta nya tag och göra om den ordentligt.
Jag väljer alltid att se saker på det positiva sättet. Så här tänker jag:
* Det är första och enda omtentan jag har haft på 2 år viket jag personligen tycker är jättebra gjort.
* Klarar jag inte omtentan denna gång så kommer jag vara grym nästa gång och kanske kommer jag ihåg ngt av det jag läser och kan ha användning av i framtiden.
* Jag har haft en grymt sommarjobb som har hindrat mig till att plugga. Är jättenöjd att få sommarjobba med det som jag läser och är intresserad av. Man kan inte ha alla bollar i luften samtidigt så tyvärr fick marknadsföringen skjutas fram.

Så just nu sitter jag faktsikt och njuter av min kväll här hemm. Det är ingen idé att stressa upp sig för nu går det inte lär sig mer. Min kloka klasskamrat Anna har lärt mig detta, hon har sett mig lite stressad och självförtroendet nedtryckt timmarna före tentor...*skratt* Men man lär sig mer och mer om sig själv och nu när jag har pluggat i 2 år så kan jag slappna av lite mer. Klarar man det inte så går det att göra om.....Inte hela världen.

Ha en trevlig kväll...

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0