Komvux nästa?

Sitter här med böcker högt och lågt....Försöker verkligen att lägga denna dag åt skolans håll. Än så länge har det gått bra så hoppas det förbli så också. Just nu sitter jag och kolla upp vad det finns för olika kurser som man vill gå till den valbara terminen i höst. Det är så att man har en termin i utbildningen där man helt själv får lägga upp hur man vill studera... Vissa passar på att välja riktning på sin utbildning medans andra sticker utomlands och studerar. Jag personligen tror att jag ska läsa mycket inom ekonomi men tyvärr finns det ett dilemma. Denna utbildning som jag läser nu får jag en fil kand i ekonomi.... så fint det låter. =) Men när man läser till ekonom så får man en Ekonomie kandidatexamen med huvudområdet företagsekonomi. Så om jag vill få samma kompetens som en ekonom måste jag läsa upp några kurser inom just ekonomi.
Problemet ligger bara i att jag har inte läst matte c ( och man behövde inte matte c till min utbildning som tur var ) men det behöver man för dessa kurser jag vill lägga till i min utbildniing. Så nästa höst kanske jag sitter på komvux och läser matte....Visst känns det drygt men vad har jag för val... snyft
Så ska börja titta på alla kurser som finns och ta ut vilka jag vill gå osv och kolla om jag behöver sätta mig på komvux eller inte. Jag kanske ändrar mig och känner att jag inte vill läsa ekonomi utan ledarskap eller hälsa som är andra områden som jag brinner för...

Mitt råd till alla som går fortfarande i gymnasiet är att försök läs alla de grundläggande ämnena som man själv får avgöra om man vill läsa till ifall man någongång vill tillbaka till skolbänken. Jag sa att jag aldrig skulle tillbaka och läsa igen men som sagt här sitter jag igen och trivs jättebra med mitt val..... Tur att jag inte behöver kemi för shit vad tråkigt att läsa det nu.....

Kjam från skolnörden  *skratt*
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0