Tisdag 13 Januari

Idag har jag varit ledig och shit vad mycket jag har hunnit med....Jag har läst ur en ledarskapsbok som vi skulle göra tills imorgon då skolan drar igång, jag har bakat bröd och har även gjort storkok av korvstroganoff så att jag har lite matlådor framigenom....Sedan har jag dessutom planerat i min almenacka och skrivit in vad, hur och när vi har saker i skolan...tex att den veckan har vi detta betinget eller då och då har vi redovisning/tenta osv....

Så imorgon drar det igång i Varberg igen, vi kommer börja med kursen Hälsopromotion med inriktning mod ledarskap. Så det jag kommer få lära mig är väl hur man som ledare ska kunna jobba med ett hälsopromotivt perspektiv, ja det och väldigt mycket mer kommer jag få lära mig om jag får gissa. Just nu läser jag i en bok som förklarar olika organisationer och hur dom är uppbyggda. Sedan kommer det väl fyllas på allt eftersom... Så när jag en vacker dag blir ledare kommer jag kunna både jobba som en bra ledare och mot det hälsopromotiva tänkandet.... Vilket senario... Det låter som ett toppjobb tycker jag...Vi får väl se om det finns några jobb när jag väl har tagit examen....

Men en sak ska man alltid tänka....ja har lärt mig av min bästa kompis Lotta på bråkmakargatan... "Jag kan allt, ja jag kan verkligen allt"

 

Så nu är det dax att packa skolväskan och förbereda matsäck för snart kommer jag.... =)

Tjing Tjong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0