Nu berättar jag en hemlis....

För ca två veckor sedan fick jag ett mail ifrån en vän som tyckte att jag skulle söka till ett stipendie som man kunde få genom Rotary-klubben. Det är ett stipendie som 4 st icke rotary medlemmar kan söka och få chansen att delta i ett kulturellt och yrkesinriktat utbytesprogram. Blir man antagen får man åka till något land runt om i världen och byta erfarenheter med varanda.
I år ska dom få åka till Taiwan i 4 veckor och uppleva deras kultur.......Och jag har blivit antagen !!!!!!!

Så idag blev allting klart. Jag fick klartecken från min chef att vara borta från jobbet i 4 veckor. Imorgon ska jag få träffa de tre andra deltagarna som ska följa med. Dessutom ska jag även få träffa vår ledare som ska ta hand om oss under resan.

Allt har gått så fort att jag knappt kan fatta detta. Men det kommer bli en underbar upplevelse. Jag åker om ca 3 mån.

http://www.rotary.org/sv/serviceandfellowship/fellowship/groupstudyexchange/pages/ridefault.aspx 


Kommentarer
Postat av: Therese

Men vad roligt!! Spännande o att du vågar.. måste ses så du får berätta mer!!! Vill höra allt.

kram Therese

2010-12-17 @ 20:13:57
URL: http://tettesblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0