Stavgång

Denna veckan var det då dax för startskottet på mitt nya träningsschema. Jag ska börja ta sikte på Vasaloppet och då behövs det både muskler och en bra kondition för att klara mig igenom denna bravad. Första utmaningsdagen blev stavgång i ca 50 minuter där jag jobbade mycket i uppförsbackar. Det är jobbigare än vad man tror och dessutom aktiverar man överkroppen på ett bra sätt. Jag testate till och med att springa i ngr av backarna då jag har läst att det är ett bra kompliment om man ej har snö och kan åka längdskidor.


Kommentarer
Postat av: Erika

Det låter nyttigt =)

2009-11-09 @ 19:04:55
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: Jessica Dahlgren

Guuuud vad redig du är men du har väl köpt rullskidor??

2009-11-10 @ 10:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0